Меню Закрити

НОВИНИ

Хорове віншування Різдва Христового

“Ой, хто Миколая любить!”… Під такою промовистою назвою під егідою хорового товариства імені Миколи Леонтовича, що діє при Національній Всеукраїнській музичній спілці, та Київської муніципальної академії музики ім. Р. Глієра відбувся щорічний хоровий мініфестиваль, який відкриває серію різдвяних концертів у Національній філармонії України. Автором і режисером проєкту є талановитий майстер хорового виконавства, художній керівник і диригент Жіночого хору Київської муніципальної академії музики ім. Р. Глієра, народна артистка України Галина Горбатенко.

Розпочав мистецьке дійство аматорський колектив — Народна  хорова капела “Дніпро” КНУ ім. Т. Шевченка (художній керівник і диригент Ірина Душейко). У виконанні капели прозвучали українська колядка на текст М. Лозинської “Ніч над Віфлеємом”, широковідома “Тиха ніч, свята ніч” Ф. Грубера та венесуельська колядка “Еста бейя ноче” в обробці Л. Е. Галіяана у супроводі І. Дмитрука (гітара) та Є. Седька (ударні).

Тембрально злагоджено виступив вокальний ансамбль відділу “Хорове диригування” Київської муніципальної академії музики ім. Р. Глієра під орудою Юлії Шалькевич, показавши обробку Р. Толмачова “В глибокій долині”, польську колядку “Lulajze, Jеzuniu” в обробці О. Лося (солістка Софія Нагірняк) та “Щедрівочку” в дуже вдалій обробці О. Токар.

Молодий камерний хор “Sine nomine” представив прем’єру цікавих обробок Олександра Тарасенка — “Щедрівка”, “Ясна зоря” (під орудою Богдана Притули), “Ликующе”, “На небі зірка” (солістка Соломія Павленко). Останні дві прозвучали особливо натхненно і цілісно завдяки експресивній манері талановитого хормейстера-диригента, студента Національної музичної академії України ім. П. Чай- ковського Назарія Тарасенка.

Зворушливим був виступ наймолодших учасників концерту — народного художнього колективу “Дитяча опера” під керівництвом заслуженого працівника культури України Наталії Нехотяєвої. Театралізований підхід до виконуваних колядок — української “Устань, ґаздочку”, польської “Lulajze, Jеzuniu”, чеської “Пасли овце валаші” — збагачував різноплановість музичних образів, радість творення справжнього дійства.

Яскраве враження у слухачів залишилося від виконання програми лауреата   міжнародних конкурсів   Хору хлопчиків та юнаків Муніципальної академічної чоловічої хорової капели ім. Л. Ревуцького (художній керівник і диригент — заслужена артистка України Аїда Зайцева). Висока технічна культура співу, сценічний рух надавали усім творам динамізму і цілісності художніх образів (“Веселе   святкування   Різдва” в аранжуванні О. Снайдер; обробка “У нашому дворі” М. Леонтовича, соліст Микита Саєнко; обробка “Їхав козак містом” О. Чмут; “Щедрик” в аранжуванні К. Шоу; “Adiemus” К. Дженкінса, соліст Ілля Шмуратко).

Надзвичайно витончено показав культуру хорового співу вокальний ансамбль Жіночого хору Київської муніципальної академії музики ім. Р. Глієра під керівни- цтвом Галини Горбатенко. Справжнім від- криттям тонкого нюансування, опоетизованого змалювання художнього образу, підкріпленого тактовним виявом сценічного руху, виявилася обробка В. Шнайдера народної пісні “Вербовая дощечка” (солістки Надія Яворська, Анна Татаренко). Два інші твори, “My bonny less she smile” Т. Морлі і “Regina coeli” Й. Брамса (солістки Надія Яворська, Дарія Галятіна), запам’яталися виразністю музичної інтонаційності, збалансованістю  фактури у поліфонічних епізодах, органічним темпоритмом.

Камерний хор “Moravski” під орудою Олени Радько виконав англійську середньовічну колядку ХVI ст. “Gaudete! Christus est natus”, українські “Дивная новина” (обробка О. Штукалюк), “Коляда-колядка” (обробка Л. Кабільник), художньо   талановито написаний   твір І. Небесного “Ой прилітали два соколоньки” в обробці М. Гобдича, англомовна колядка “Ride on, Jesus ride” (аранжування Дж. Гамільтон).

Особливу темброву характеристичність народних голосів вніс виступ секстету солістів Національної заслуженої капели бандуристів України ім. Г. Майбороди (Володимир Голубничий, Іван Рева, Максим Мельник, Данило Вербовецький, Артем Варивода, Василь Дунчак). Тактовне застосування перкусійної підтримки до звучання вокалу з бандурою в обробках “Пречиста Діва” Миколи Леонтовича, “Нова радість стала”, “В полі, полі плужок оре” Станіслава Людкевича осучаснило ці, вже класичного статусу, опрацювання.

Родзинкою свята стало віртуозно-феєричне виконання “Джазової меси у стилі латина” М. Воллінгера (солістка Анна Татаренко) лауреатом міжнародних конкурсів Жіночим хором КМАМ ім. Р. Глієра під орудою Галини Горбатенко із залучення специфічного інструментального супроводу — фортепіано (Валентин Рукомойніков), бас-гітара (Анна Хабаз), ударні (Антон Журба), саксофон (Олександр Рукомойніков).